Un munte pentru Dumneavoastră Trasee turistice Urme GPS Albume de fotografii Bune și rele Ghiduri turistice Software Despre noi Un munte - acasă Bune și rele de prin țară adunate și pe pagină postate
Se încheie un trimestru de turism uselețean și deja s-au lungit urechile noastre de când așteptăm să  auzim, s-au încețoșat ochii noștri de când încercăm să citim ceva cât de cât potrivit pentru a încropi o  brumă de știre pozitivă. Din nefericire pentru noi și România, știrile care vin din domeniul turismului sunt  din ce în ce mai proaste. Recent Doamna Ministru a mai dat o dată foarte tare cu bâțul în baltă, reușind  șă împroaște cu noroi prospăt ce a mai rămas din imaginea externă a României, trăznind cu anularea  participării României la târgul de turism de la Munchen. Cu o spontaneitate hormonală, fără pic de  gândire și analiză, Doamna Grapini ia decizii  care de care mai proaste, de la o oră la alta, mânată de  rațiuni obscure, care țin mai degrabă de o personalitate grav bolnavă, opusă cerințelor de rigoare și  analiză necesare funcției deosebit de importante pe care o face de râs. Concluzia noastră este întărită  chiar de propriile declarații, Doamna în discuție considerându-se atotștiutoare: ”Totdeauna am acționat  conform principiilor mele și nu împrumutate de la alții.” Dacă nu ați observat încă, societatea umană  poate să se dezvolte numai ca urmare a efectelor cumulative ale efortulurilor conjugate ale multor  oameni, răspândiți geografic și în timp. Noțiuni ca experiența, tradiția, specializarea nu sunt vorbe de doi lei, ci sunt fundamentele eficienței. Gândirea unui individ este mărginită, supusă limitărilor de cunoștințe, capacităților de analiză, deficiențelor individuale, aceasta este natura umană, iar Dumneavoastră,  Doamnă Grapini, sunteți foarte departe de a fi excepția de la regulă. A nu ”împrumuta” de la alții realizări, idei, concepe și tehnologii este cea mai mare aberație pe care am auzit-o de la un factor decizional în  ultimii ani, care îl pune pe cel care a facut afirmația în afara societății civilizate, în imposibilitate de a  obține rezultate pozitive. Dacă analizăm motivațiile care au venit ulterior, ramânem de-a dreptul  consternați: "În cazul târgului internațional F.R.E.E de la Munchen, direcția de specialitate nu a putut  fundamenta eficiența participării la ediția 2012". Doamnă Ministru, pardon, dar cine trebuie să asigure  eficiența participării României la târgurile de turism? Nu Dumneavoastră? Deci dacă nu este eficient, cine este de vină? Dacă subalternii Dumneavoastră nu au reușit să facă fundamentarea, cine este de vină?  Nu Dumneavoastră? De ce, în loc să îi concediați, ați adus prejudicii grave atât turismului românesc, cât  și participanților, majoritatea de bună credintă? Care este scopul ministerului? Să facă statistica turiștilor, din ce în ce mai puțini, sau să se zbată pentru promovarea eficientă a României cu fiecare ocazie care  poate fi exploatată? Dacă nu sunteți în stare să aveți un calendar al participării României la cât mai multe manifestări de profil și să asugurați prin specialiștii pe care îî plătim o eficiență maximă, de ce nu plecați pur și simplu acasă? Este cel mai eficient lucru pe care îl puteți face. De asemenea ați afirmat, în mod  genial, că bugetul poate (co)finanța evenimente, numai dacă există o eficiență demonstrată a ediției  anterioare. Gândire mecanicistă, obtuză, contraproductivă, bazată pe totala necunoaștere a domeniului.  În primul rând, după această logică, evenimentele noi sunt automat excluse de pe listă. În al doilea rând,  eficiența unei manifestări în turism este greu de estimat, efectele pot fi imediate sau după un număr de  ani, ele pot fi calitative sau cantitative, metodele de analiză sunt complexe și imprecise, evoluția  turismului fiind influențată de o paletă extrem de largă de factori obiectivi sau subiectivi. Așa cum am mai  spus, turismul diferă structural de vânzarea chiloților, în care putem estima eficiența făcând calcule  contabile. Turismul înseamnă cunoaștere, cultură, progres, atât la nivelul individului, cât și la nivel de  grupuri sau social. Efectele nu sunt direct măsurabile, eficiența unui târg fiind chiar stabilirea de contacte  și legături: personale, de afaceri, de natură diversă. Factorul uman este esențial în promovare și el se  poate desfășura doar în cadrul unor evenimente. Am avut întotdeauna respect față de succesul  Dumneavoastră în afaceri, dar dacă acesta a fost obținut călcând în picioare factorul uman, așa cum ați  făcut cu această ocazie, respectul nostru se transformă în milă: ați trăit degeaba, o viață trunchiată de tot  ce are ea mai bun. Din păcate, acum sunteți în postura de a nenoroci mult mai mulți oameni, chiar  România. Actualizare. Am citit cu interes tentativa de dezvinovățire a Doamnei Grapini, bazată pe înscrierea a doar  4 firme. Curat corect, dar de ce onoratu’ minister nu s-a implicat în promovarea acestui târg de turism, de  ce participarea nu a fost estimată din timp, de ce totul se face pe genunchi (poate pe vine) în ultimul  moment, fără responsabilitate, fără implicare, fără profesionalism.